Råd til tilbydere i Horten i en utfordrende tid

Det er en litt utfordrene tid vi har nå i Horten, derfor har vi laget noen råd til alle tilbydere i Horten for å hjelpe de som trenger det.

Av: - Hortenlove
Sist oppdatert: 2020-04-28T09:50:43.0000000Z

 

1. Vær digital - Aktiv på SoMe

Nå som vi ikke kan møtes på store møteplasser, blir de digitale møteplassene ekstra viktige. Ta i bruk facebook og instagram, og koble dem gjerne sammen, slik at innholdet du publiserer der publiseres på begge steder.


(Hvordan koble dem sammen: https://www.facebook.com/help/instagram/356902681064399)


.     

 

2. Bruk story funksjon til å vise frem produkter eller tjenester.

En kort video av produktet filmet med telefonen din er "nesten" like bra som å se produktet fysisk i butikken. Film derfor produkter du vil ha solgt eller si ifra hvis du har noen knall-tilbud.


 

3. Åpne for å bestille dine produkter ved å sende deg en melding.

Korteste vei til et salg er å bestille enkelt ved å sende deg en melding. Oppfordre derfor dine følgere til å bestille på denne måten. Dette er også en fin måte å komme i kontakt med kundene dine på.

 

4. Lag en enkel forklarende film hvor man forteller hva man klarer å levere i denne perioden

Vis at du fortsatt er operativ og hvordan folk kan handle av deg. Vis også frem at du ivaretar råd og påbud fra helsemyndigheter og at handel skal foregå på en trygg måte. Dette skaper tillit. Ikke vær redd for å filme deg selv. Å handle av deg som person er en del av handle-opplevelsen.

 

5. Legg ut innlegg på Facebook, og FREM innlegget for mer oppmerksomhet.

Det er mulig å betale facebook for å annonsere det du selger. Trykk på frem innlegg og sett opp målgruppen og budsjettet du ønsker. Målgruppen justerer du etter alder og område - så vil annonsen vises til potensielle kjøpere. Du kommer ganske langt med 500-1000kr.



6. Tilby å kjøre helt hjem - Bevar kunderelasjonene

Om du har mulighet, er det et kjempe fortrinn å levere hjem på døren. En idé er å pynte hjemme-leveringen på en enkel måte. Det lille ekstra skaper lyst til å gjenta handelen.

 

Tilbake